divendres, 10 de novembre de 2006

Ni mascle, ni femella, ni tot el contrari

La figura humana del senyal de la imatge us sembla que és mascle o femella? Vull dir si hi identifiqueu un home o una dona. I si li posem barret i una pipa, diríeu que llavors que clarament és un home? O si li posem una cueta i faldilles? Direu llavors que és una dona?

Jo personalment el que hi veig és una prohibició de que passin els vianants ... de qualsevol sexe, raça, tendència sexual o creença. La figura em sembla la manera més neutra de representar a un esser humà. Us explico això per que llegit que a la regidora de Seguretat de Fuenlabrada, Rosalina Guijarro, va explicar que "en un plazo de un año se habrá cambiado la señalización para que un 50% de las figuras tengan una representación de mujer y acabar así con el sexismo en estos signos".

El “sexismo de los signos”?! A mi que em perdoni la Guijarro però em sembla molt més sexista haver de representar les dones amb faldilla i cueta perquè es reconeguin. Suposo que la faldilla serà mini i que li posaran unes bones tetes a la figura. De tant igualitaris que volen ser em sembla que es passen. Que vindrà després? Ninots amb xilava per no discriminar als musulmans o ninots de diferents mides per no discriminar a les persones baixetes?

Dones del món, contesteu amb sinceritat, si veieu el senyal de la imatge us sentiu al·ludides o us sentiu discriminades?

PD.: La mesura a més a més és molt perillosa. Una figura amb faldilles i cua pot perfectament representar a un home escocés hippy amb el seu vestit de gala. A més a més les dones que portin faldilles, barret i fumin amb pipa poden tenir greus conflictes d’identitat.


6 comentaris :

Oscar ha dit...

Dani, tens tota la raó. Les feministes recalcitrants són molt perilloses perquè estan obsessionades en veure i imaginar coses que no són. És com el rollo aquest de la paritat homes-dones en les llistes electorals, vaya gilipollada!
Si hi ha més dones vàlides, doncs que hi hagi més dones a les llistes. I a l'inrevés...

Gerard Agudo ha dit...

Estem d'acord!!
El què tu dius Oscar si hi ha 40 dones vàlides que hi siguin, si n'hi ha dos doncs dos, jo no tinc cap mena de problema, però les imposicions sempre són perilloses, perquè jo vull que la gent estigui en el seu lloc per lo que val sigui home i dona.

Per cert llegia l'altre dia que en un cole Norueg obliguen els nens a pijar sentats pel tema de la igualtat...sense comentaris.

Puji ha dit...

Jo també vaig llegir aquesta notícia i em va semblar una autèntica collonada. També estic d'acord amb això de la paritat de llistes. La gent ha de ser vàlida i punt, és igual si són homes, dones o hermafrodites.

Oriol ha dit...

A vegades l'arbre no deixa veure el bosc. La gent es pensa que em tonteries d'aquestes ja justifiquen la seva feina. Lamentable. Ara, si veiés una figura amb pits i faldilles potser si que em cridaria l'atenció i per un segon pensaria si els homes poden passar. Vaja com si possessin una prenyada o un tio amb muletes, el fet de destacar.ho em faria pensar.hi dues vegades.

Oscar ha dit...

Puji, amb la teva afirmació estàs insinuant que hi ha algun polític hermafrodita a les llistes?

Poder Xoan Saura?

Puji ha dit...

Em decanto més per Albert Rivera...