dimarts, 8 de maig de 2007

Municipals 3: l’històric

Carrer Prat de La Riba als anys 50. Foto del Blog del carrer

En el cas de Mataró l’històric de partits governants no ha estat gaire variat. En les 7 legislatures anteriors els PSC/PSOE sempre ha estat la candidatura més votada i la que ha obtingut més regidors 03(11), (99)14, 95(11), 91(13), 87(14), 83(15), 79(8). CIU sempre ha estat la segona força del municipi, però mai no ha governat 03(6), (99)7, 95(9), 91(11), 87(11), 83(6), 79(7). Com deia en Gerard en algun comentari anterior mai no han tingut un candidat gaire ferm.

Darrera aquest dos partits hi ha hagut un cert poti poti de sigles en funció de l’any, a exempció d’ERC que sempre s’ha presentat a les municipals però que no ha aconseguit representació fins el 2003(2) i d’IC que sempre ha estat per allà demostrant que a Mataró tenim una bona colla de progres 03(3), (99)2, 95(3), 91(2), 87(2). Coincidint amb la meva incorporació als cens electoral, el 1995, va agafar rellevància la que actualment és la tercera força del consistori, el PP: 03(5), 99(4), 95(4), 91(1).

Com veieu un entorn força estable que es veu reforçat encara més pel concepte tripartit molt en boga últimament. Fixeu-vos que a Mataró no caldria “tripa”, amb un bipartit PSC-IC ja sumen per governar però aquí som més papistes que el Papa.

Serà el 2007 l’any de canvi de tendències entre els dos grans?
Quin paper jugaran els tres partits petits (IC, ERC, PP)?
Es colarà alguna de les candidatures “tapades”, que per cert a Mataró no en falten (C’s inclosos)?

Les reflexions al proper post.

12 comentaris :

Edu ha dit...

Decidit ja que tots aposteu pel canvi em presentaré jo !!! Ja que CIU amb en Mora i els seus trejemanejes a CETEMSA fan por, IC amb el fumat que té com a candidat amb amb la seva "marevellosa" gestió de cultura ens faré inclús desapareixer dels mapes, ERC millor ni comentar per un seient fins i tot li porten el ca´fé a l'alcalde a part del escàndol d'urbanisme, PP no comment, Plataforma per Catalunya, són uns racistes amb pell d'ovella, els molts caradures presenten un gitano com a candidat i són racistes, ¿?, CUP es probable que els dipòsits de casa seva estiguin plens, perquè d'aigua en fan servir poqueta, poqueta, o Ciutadans millor ni comentar.

Així que VOTA PER EDU !!!!

Dani R. ha dit...

Ostres tens nom de partit polític: E.D.U ... Estalinisme Democràtic Unificat o España Demócrata Unificada o Espanyolistes de la Dreta Ultra... jeje

Edu ha dit...

o Eficients Diligents Unificats ... jejeje ... crec que d'estalinista o espanyolista no se'm pot acusar ... jejejeje

Anònim ha dit...

Hola Edu,

Sóc en Joan Carles. M'has inquietat amb això d'en Mora i CETEMMSA. Què hi ha? Quins trejemanejes?

Dani R. ha dit...

Hombre JC! Welcome a l'Espai D!

Oriol ha dit...

si cal votar a l'Edu m'empadrono a casa d'algú i màquina!!

Puji ha dit...

I els verds no es presenten? Em sembla que aquest cop el meu vot anirà per aquí.

La meva mare i la meva àvia viven al costat del Bar Silva.

Gerard Agudo ha dit...

Bé com a bon polític suposo que si votem a l'E.D.U. ens col.locarà a tots a l'ajuntament, amb un sou ben maco i llestos. Jo em conformaré amb la part de gestió Telemàtica i ja li deixo les comunicacions a en Dani, i cada compra tecnològica que fem ens guardarem a la butxaca un 20% ja ja ja

Vota E.D.U. !!

Edu ha dit...

ei ei ei que jo venc honestitat, aquí gestió neta ....

David Codina Riqué ha dit...

Aquí tens un regidor d'educació...
Un bon sou i a viureeeeeeeeeee!
Vota E.D.U.!

Candela ha dit...

Ets un savi de la matèria electoral!

Oriol ha dit...

Jo em demano urbanisme, és que tinc molts gastos!!