dimecres, 28 de novembre de 2007

La Banca sempre guanya

Avui he anat a anul·lar una llibreta que tinc des de fa dècades amb Caixa Catalunya i que fa mesos que vaig deixar a 0 euros per que no la necessito per res. Com que em trobava a 32 km de la oficina que va tramitar l’obertura de la mateixa, he consultat l’extensa xarxa d’oficines que aquesta entitat té a Poble Nou per trobar-ne una a prop de la feina.

Un cop localitzada he enfilat cap allà amb les idees clares i llibreta+targeta a la mà. No sense dificultats (mare meua com estan d’obres els carrer de Poble New) he arribat a la petita oficina.

- Hola Déu vos guard. Necessito anul·lar aquesta llibreta i aquesta targeta.
- Molt bé.

Pim pam, l’home s’ha posat a teclejar, imprimir fulls, imprimir-me una llibreta nova per que la que tenia se l’hi havien acabat els fulls, imprimir un altre full, tallar la tarja, grapar-la a un altre full per enviar-la per correu intern, tallar la llibreta antiga... i finalment:

- Molt bé, són 4,65
- Com?
- Si, ens deu 4,65 en concepte de manteniment de la part proporcional a l’últim semestre de l’any. Si me’ls abona li podré anular del tot la llibreta.

Quins collons! Podria estar disposat a renunciar als 77 cèntims rònics que quedaven a la llibreta però a sobre pagar!

- A no. Pagar no.
- Doncs llavors haurà de parlar amb la seva oficina, jo no puc fer res més.
- Molt bé. Bon dia. Gracies.

Ring, ring...
- Hola, he intentat anular una llibreta vostra des d’una oficina VOSTRA de BCN i m’han dit que us dec diners.
- Si, hola... ets en Daniel?
- Jarl??? Gulps ... si ¿? Com ....?
- Si es que m’acaben de trucar.
- Ah!
- T’explico. Com que la teva llibreta no té moviments se t’aplica la quota de manteniment més alta: 8 eurus cada semestre. Com que han passat 4 mesos d’aquest semestre has de liquidar la part proporcional al manteniment d’aquesta mesos.
- Escolta i si foto la llibreta en un calaix i m’oblido d’ella que passa?
- Docs que t’anirem carregant una comissió per descobert i quan s’acumuli cert deute t’arribarà una carta.
- A molt bé. Gracies. Deu.

Conclusions:

Hauríeu de veure el dispendi en papers i tinta d’impressora (el líquid més car del món) que cal per anul·lar una llibreta.

Quin sentit té imprimir una llibreta nova a un client que comença el seu discurs amb un Hola, vull anul·lar la llibreta.

Com menys feina els hi dones més alta es la quota per mantenir oberta la teva llibreta. Eing?

Es més, quin manteniment necessita una llibreta si la guardo jo a casa meva!!!

Podria fotre la llibreta a un calaix i esperar a que el deute acumulat fos de 350.000 euros, llavors el problema el tindrien ells i no jo, jeje.

Al final molt em temo que em tocarà pagar els 4,65 i a callar. Bé, 4,65 avui per que si vaig la setmana que ve ja seran 5,10.

Ai senyor! Cop de Mall a la Banca!

12 comentaris :

Charlie Hi-Hat ha dit...

A propòsit d'això, l'altre dia em vaig adonar d'una cosa. Si tens calers en una llibreta, siguin quins siguin, encara que siguin molts, i no l'utilitzes en centenars d'anys, si algun dia algun hereu troba aquesta llibreta i pretén fer-se milionari (amb els interessos acumulats, s'entén) es trobarà que la llibreta està en números vermells.
Com pot ser això? Doncs perquè les comissions SEMPRE són superiors als interessos. Per tant, tal i com dius tu, la Banca sempre guanya.

Clint ha dit...

A mi em va passar fa molts anys, tenia un compte d'aquells que obrien els pares amb l'escola i no l'utilitzava...abans d'un viatge i vaig col.locar quatre peles per no dur-les a sobre i al treure del caixer se'm va quedar la tarja...quan em vaig queixar em van dir que el sistema considerava que no n'havia de tenir de tarja, perquè el meu saldo mig era massa baix! Doncs la mala cara que em van fer quan vaig anul.lar el compte era espectacular...uns autèntics fills de puta!

Puji ha dit...

Les comissions i comissionetes que tenen són tan ridícules que farien riure si no fos perquè et toquen la butxaca.

Oscar 7m76 ha dit...

El més fort de tot és que si no et cobren la comissió al senyor caixer no li passa res. Ho dic perquè el meu "cuñadísimo" treballa a Caixa Laietana i si li demanes et retorna les comissions.

És escandalós.

L'altre dia em vaig fotre a riure sol perquè vaig passar per davant d'un Banesto (els amos del meu pis, com el d'en Puji, em sembla) i vaig fer un estracte del compte. Just després de prémer l'opció "Extracto de cuenta" m'apareix una pantalleta on hi diu "Esta operación no tiene comisión". I vaig esclatar a riure. Faltaria més, colla de fills de la gran puta!!!!

mossèn ha dit...

no es pot c ric ... d'esperit, evidentment !!! ... salut

Mikel ha dit...

Servidor tenia uns calerons en una llibreta de quan era petit , fa uns mesos vaig decidir treure aquets diners i possar-los a un altre lloc , evidentment les cares de l´oficina afectada per la anul.lació van ser un poema , va sortir el director de l´oficina i tot.
Total , un cop explicat que tenia decidit treure els diners per X motius m´els van retornar.
La meva sorpresa es que la comisió que em van fotre en concepte d´anul.lació va ser mes alta que els interesos creats per aquest diners durant aquets prop de 30 anys.
En resum que hauria perdut menys diners si hagues tingut aquets diners en un calaix a casa.
Ho vaig comentar amb l´entitat on anava ingresar aquets diners i la resposta va ser Mmmmm a veure ....es que.... nosaltres tambe fem el mateix juasjassajasuasjuas.

Anònim ha dit...

L'altra opció es jugar amb les seves propies normes i conductes, a saber:
Les oficines son penalitzades per tenir llibretes en descobert, per tant espera al pròxim semestre, que et deixin la llibreta al descobert, ells mateixos faran la regularització del saldo i te la deixaran a 0, llavors es quan a principi del semestre has de cancelar-la, ja que la devengació de la suposada quota de 8 euros nomes tindrà 1 mes de proporcionalitat. (No se si m'explicat).
Potser et portarà més mal de caps que pagar el 4,56 Leuros, però hi ha vegades que es tracta d'orgull.

JJ "Ex-Banesto"

Ferran ha dit...

Podrieu aprofitar la mani de dissabte per colar-hi una altra pancarta: "Banquers al paredón!"

Ara de debò, fan molta ràbia aquestes mostres d'usura elevada a la màxima expressió!

Dani R. ha dit...

Ostres, em sembla que m'arisco a jugar la carta JJ.

Jo Mateixa ha dit...

Jajajajajaja, jo de tu pagaria i quant abans millor, o com a mínim deixa la llibreta a la vista, per que si la guardes a un calaix segur que se t'oblida i....be, ja m'entens :-P

Cop de Mall, si senyor!!!!!

Charlie Hi-Hat ha dit...

Proposta de Trobada Blocaire al meu post sobre la mani!!!

David Codina Riqué ha dit...

Jo ja he optat per dir-los a la cara el penso quan em diuen alguna cosa d'aquest tipus. Sigui qui sigui qui hi hagi al davant.
I resulta que si perds l'educació, parles amb collons i "lies" mig "cristu" sempre surts millor que si vas de bones.

Cap problema, estimats bancs. Només m'heu de demanar que sigui maleducat i ben amablement ho seré.