divendres, 23 de novembre de 2007

RACC dixit

Suposo que haureu sentit a parlar, a diferents mitjans, de l’informe que el RACC ha fet sobre la congestió dels corredors d’accés a la ciutat de Barcelona. Almenys sembla que algú es preocupa per investigar i contrastar per proposar solucions.

Podeu consultar-lo aquí. És força revelador. De totes maneres a mi m’agradaria destacar un dels punts d’anàlisi: la manca de competitivitat del transport públic. La gent no agafa els transports col·lectius perquè senzillament triga el doble en fer el mateix trajecte que en cotxe+carretera congestionada.


7 comentaris :

Edu Casabella ha dit...

El trasnpoirt públic de Catalunya és d'un nivell fluix, fluix. Si és volen descongestionar les grans ciutats com Barcelona s'ha de potenciar aquest servei i tb nosaltres com a ciutadans tb ens toca exigir-ho ...

stratosergio ha dit...

Totalmente de acuerdo: lo primero para descongestionar las carreteras es mejorar el transporte público.

Ferran ha dit...

A Berlin, la xarxa d'S-Bahn (els "Rodalies", per entendre'ns) és bona i permet desplaçar-se en trajectes similars als de la corona barcelonina amb suma facilitat... i puntualitat.
També hi ha, però, un altre factor: a Alemanya, molta gent té clar que agafar el cotxe és ecològicament insostenible a llarg termini; per això, molts agafen el tren encara que triguin una mica més. A l'estat, aquesta presa de consciència encara no existeix.

Papamovil ha dit...

Yo uso el transporte público cada dia (concretamente el bus casas Mataró-Barcelona). Ya he rellenado 10 hojas de reclamaciones porque llegamos a ir de pie cada dia en las horas puntas. NO HAY SOLUCIÓN!!! Pero yo colaboro en descongestionar las carreteras.

Dani Gadea ha dit...

Des de casa meva (Mataró, Escorxador), fins a Evarist Arnús (barcelona, prop de sants estació), trigo de porta a porta 1h 35 minuts: baixar a peu a l'estació (si agafo el bus, em fot una volta per mataró que flipes), tren, i a peu de nou. Deixo de banda retards de Renfe (que ja és dir, avui dia...)
De porta a porta, en cotxe, en hora punta, amb retenció "estàndar", el dia que més he trigat des que ho estic controlant, 1h 5 min.
De tornada, en cotxe trigo entre 45 i 50 minuts.
Diga'm mandrós i poc compromès... és possible.
De totes formes, de tant en quant agafo el tren. Us ho juro.

Dani Gadea ha dit...

ah! un altre exemple. Sóc asidu del camp nou. Però no puc anar-hi en tren, perqùe a les hores que acaben la 90% dels partits, ja no hi ha trens de tornada a Mataró.

Mikel ha dit...

es una autentica vergonya