dimarts, 8 de gener de 2008

Mataró, zona gual

En els últims anys els ciutadans de Mataró, i en concret els que tenim vehicle privat de tracció motor per combustió (altrament dit cotxe), em vist com el nostre ajuntament ha iniciat una vertadera creuada en contra nostre.

Després de veure com la zona blava s’estenia indiscriminadament a tots aquells barris on no teníem prou collons per rebentar els parquímetres i veure com la població amb discapacitat física que necessita una plaça d’aparcament a 10 cm de la porta de casa seva s’ha disparat de manera preocupant ara és el torn dels MEGA GUALS PER FER OBRES.

Si senyors, des de fa uns mesos el consistori tripartit de la capital de Maresme ha optat per una tàctica prou curiosa en el que referència als gual de les obres. Posem un exemple: Al meu tram de carrer hi ha en aquest moment s dues obres en construcció. Són dos cossos de casa que han anat a terra i on aixecaran tres plantes de femto-pisos (el tema micro-pisos ja està antiquat). Total dues obres que ocupen 4-5 metres de façana cada una. Bé doncs a cada una d’elles l’ajuntament els ha concedit 10 metres de gual a la vorera oposada de 8h a 20h. 20 metres de carrer gairebé permanent ment reservats per... per... a sí per que els paletes no tinguin problema en aparcar els seus cotxes a l’hora d’anar a treballar.

Entenc que en transcurs de l’obra en algun moment haurà de venir un camió de gran tonatge a descarregar la grua de l’obra i potser en un altre moment caldrà que vingui una formigonera per injectar formigó als fonaments o una retroexcavadora per fer el forat del pàrquing, vale. Però calen 10 metres de vorera reservada durant els 14 mesos que pot durar l’obra?

Si es que en el tema urbanístic sembla que tots els socialistes hagin fet el mateix curs CCC per correspondència. Un altre dia, us parlaré de les zones peatonals de Mataró per les que es pot circular en cotxe... eing? Si home. Us imagineu que a Barcelona fessin peatonal el Portal de l’Àngel però que entre la sabateria del termòmetre gegant i el Zara i hagués l’entrada del principal pàrquing soterrat de la zona?

5 comentaris :

Charlie Hi-Hat ha dit...

Hi ha una cosa pitjor, i és quan mesos després d'haver-se acabat l'obra, el gual segueix penjat. Amb lo qual, la gent segueix sense poder aparcar.
(Exemple del carrer Lluçanès de Barcelona, des de fa 5 mesos)

Mikel ha dit...

I Esperat que no surti un esborany o trobin alguna resta arqueologica i l´obra quedi parada durant mesos i mesos...
Per cert , aquest diumenge has de venir a un concert , tens la CONVOCATORIA al eu blog ;-)

A weirdo ha dit...

I què em dius de les zones reservades per carregr aigüa no potable? També són de 15 metres! Per ser utilitzades cada quan?

Puji ha dit...

M'agradaria parlar d'un fenòmen paranormal associat a això:

#Música sinistra i veu profunda amb el reverb a tope#

Els senyals de gual d'obres que es mouen!!!

Sí, sí. Avui comença una obra i té un gual de sis metres. L'endemà arribes amb el cotxe i dius: "mira, darrera el gual hi ha un lloc" i no! És que el senyal s'ha mogut dos metres! I al cap d'uns dies es repeteix el fenòmen però per davant, i aquell gual de sis metres ara en té deu!

Que algú truqui l'Ikeeeeeeeeer!!!

mossèn ha dit...

vaja tocada de web´s !!! ... salut