dilluns, 28 de gener de 2008

Servei o només recaptació


Dilluns, 8:47 hora ZULU. Benzinera ERG de darrere el cementiri de Poble Nou.

Aparco el meu cotxe, que ve en reserva des d’Alella, al costat d’un sortidor. Em poso un guant de plàstic, pertanyo al 50% de la població mundial que no li agrada l’olor a benzina. Estiro la mànega negra del gasoil en una maniobra gairebé impossible. Uns cetimetrets més de mànega als sortidors de benzina no estaria malament. Apreto per omplir fins dalt el meu dipòsit i ... res.

Aixeco la mirada cap al sortidor i veig que encara esta marcat el consum del client anterior. Just a sota un cartelon escrit en Arial 72 que diu: “Surtidor en prepago. Pase por caja antes de repostar”. És el clàssic cartell de les benzineres amb 10.000 sortidors+botiga+bucs de neteja+forn de pa, gestionats per un sol empleat. Lo habitual en aquests casos es que li facis un senyal, al sofert empleat, de que vols omplir el dipòsit a tope i ell desbloca el sortidor sense més problema.

Bé en aquest cas el senyal a distància no ha funcionat i he agut d’apropar-me a la guixeta:

- Deu vos guard, em podríeu desblocar el sortidor que vull omplir el dipòsit?

- No, jai que pagà primero.

- Si, però és que no sé si al meu dipòsit i cabran 55,46 euros o 53,22, sap?

- Jai que pagà.

- Vale, vale.

Torno al meu cotxe, deixo la mànega al seu lloc, tapo el dipòsit, pujo al cotxe i marxo. De tornada a casa passo per una altra benzinera... provarem sort.

¿Saben les benzineres que la unitat de mesura de capacitat que marca el sistema internacional continua sent el metre cúbic (en el cas de líquids s’accepta el litre com a equivalent al decímetre cúbic) i no l’euro? Què passa si pre-pago 60 euros de gasoil i després només hi caven 58,60? Em tornaran els diners? Noooooo! O per que haig de sortir de la benzinera amb el dipòsit al 85% si jo el vull omplir al màxim de la seva capacitat?

Qualsevol dia ens trobarem: Xarcuteria en prepagament, passeu per caixa abans de retirar el pernil dolç.


Un altre post d'una experiencia semblant.

4 comentaris :

Silperse www.CATALANET.cat ha dit...

Està clar que les intel·ligències més lumbreres no están a les gasolineres. (Evidentment sempre hi ha excepcions)

A mi em passa una cosa semblant. Jo vaig a la gasolinera i els dic: "Pósa'm 30 litres de diesel" i em diuen... "Tiene que ser en Euros"... joder.... "Doncs pósa'm 33 Euros!!" ...està clar...si el litre va a 1'1€..és fàcil... però no se'ls pot demanar tant!!! I evidentment...no els demanis que t'atenguin en català a Catalunya, senyor Rajoy!!!!

Clint ha dit...

Jo un cop vaig haver de deixar el DNI mentre posava benzina per poder omplir el dipòsit...
I també faig ús dels guants de plàstic!

Puji ha dit...

Jo SEMPRE omplo el dipòsit fins dalt, i la maniobra DNI que diu el Clint sol funcionar. A vegades els costa entendre-ho però sol funcionar.

Ferran ha dit...

Deixar el DNI hauria de ser suficient perquè el gilipolles (perdó: l'empleat torracollons) permetés omplir el dipòsit en pau.
El que m'estranya és que no t'atenguessin en català (per desgràcia això és conya, naturalment).