divendres, 29 de febrer de 2008

La manguera donde está...


11.000.000 de litres al dia són uns 460.000 litres a l’hora, 1.500 garrafes de Ribes cada hora.

Suposant que en un esforç titànic de consciència ecològica puc ingeniar-me-les per estalviar 11 litres al dia amb mil trucs i enginys. Dintre d’un milió de dies (2740 anys) hauré compensat la fuga d’avui de la canonada del Ter-Llobregat.

Però vaig més enllà ... apliquem un factor 10 al tema, que ja és molt aplicar, i suposem que sóc capaç d’estalviar 110 litres al dia (cosa que suposaria que seria capaç de generar aigua potable per algun dels meus esfínters): necessitaria llavors 100.000 dies (274 anys) per compensar la fuga d’avui.

Per tant i fent us del meu raonament “enginyeril”: es absolutament intranscendent la quantitat d’aigua que jo o les 1.000 persones del meu voltant estalviem o deixem d’estalviar.

5 comentaris :

Clint ha dit...

jo he arribat a la mateixa conclusió sense fer els numeros...molt interessant!

A més el que em fot més és sentir, la setmana que ve ens reunirem per veure què, però abans d'un any no es pot solucionar res! això sí tu prova de regar un gerani i te la fotran!

Ferran ha dit...

Quan vaig llegir ahir aquesta notícia vaig flipar tant... Sembla que no pugui ser. És que ningú no se n'havia adonat fins ara, que hi havia una mega-fuita? Com tenen la barra de dir que això no s'arreglarà abans d'un any, quan la sequera és en boca -per preocupant- de milers i milers de ciutadans, molts dels quals proven d'estalviar tan com poden per no patir més endavant?

Molt maco, el teu nou pis! :)

Anònim ha dit...

11 litres per 8.000.000 persones tambe es pot fer aquest numero i sortiria una bonica xifra

Dani R. ha dit...

Podem fer totes les xifres que vulguis.

A la Terra viuen 6.000.000.000 de persones aprox. Si demà tots els terricoles bevem un got d'aigua menys del previst (0,200 litres) tenim marge per deixar rajant la fuita durant 109 dies de manera descontrolada.

Charlie Hi-Hat ha dit...

Les 1.000 no, però les 7.000.000 potser sí.
Les campanyes no estan dirigides només a una persona, sinó a una població de més d'1 i 1000 persones.