dijous, 9 d’octubre de 2008

L’enèsima llufa que ens pengen


Avui La Vanguardia ens sorprèn amb una d’aquelles noticies de periodisme d’investigació o potser millot dit d’infiltració. El Constitucional ja té debatut un 80% dels recursos a l’Estatut i es veu a venir una (altra) retallada d’aquelles que fan història.

Aquesta noticia em dona peu a parlar d’un dels temes polítics que més m’agrada: la cultura del referèndum d’aquest coi de país anomenat Espanya. Repassem els passos per aprovar l’Estatut i provem de ser sintètics.


1r
Els partits catalans negocien per elaborar-ne un redactat

2n
El Parlament de Catalunya (fruit de la sobirania del poble català) l’aprova

3r Una comissió del Congrés del Diputats en negocia esmenes i modificacions (a la baixa)
4rt
El ple del Congrés dels Diputats (fruit de la sobirania del poble espanyol) l’aprova

El poble de Catalunya l’aprova en referèndum

El TC el retalla o l’esmena o el declara inconstitucional (o si pixa a sobre si vol)

Fi


La meva conclusió és: ¿de què collons serveix el referèndum dels pas número 5 si després venen uns senyors i esbudellen el que s’ha votat? Una pantomima, com pot un grup de jutges (al servei de la sobirania popular) dir la última paraula una vegada la pròpia sobirania popular ha parlat.

L’Estatut que surti del TC no serveix, no és el que el poble va aprovar.

PS.: Ja de pas, aprofitant l’avinentesa, podríem anar passant d’estatuts i començar a redactar una Constitució, no?

5 comentaris :

Oscar 7m76 ha dit...

Jo ja firmo que el TC "només" s'hi pixi...

Ferran ha dit...

Si el que publica avui La Vanguardia, que em sembla inqualificable, acaba passant...

1. ¿els polítics catalans continuaran fent el paperot repugnant que fan sempre? i

2. ¿els catalans continuarem sent un poble submergit en formol?

No sé si estic més trist que cabrejat, a l'inrevés o totes dues coses.

DooMMasteR ha dit...

Cada dia estic més fart d'aquesta merda d'estat predemocratic en el que ens ha tocat viure. Reaccionarem ara que se'ns pixaran de nou a la cara?

De moment el PSC diu que és optimista amb el constitucional... És per plorar :-(

Edu ha dit...

haurem de sortir al carrer i cremar uns quants containers ...

kanuddao's ha dit...

Jo començo a estar al bàndol de a quant pitjor, millor. Que el retallin, que se'n riguin, que s'hi pixin i que s'hi caguin. Potser així ens n'acabem de donar compte que negociar amb Espanya només serveix perquè ens faltin més al respecte i comencem a tirar pel dret nosaltres mateixos. Lo de la Constitució catalana, si es pot començar a fer avui, millor no deixar-ho per demà.