dimecres, 30 de gener de 2008

"Once"

Ja he sentit a parlar d'aquesta película varies vegades i sempre en positiu. L'haurem de veure per poder opinar amb criteri propi.

"how often do you find the right person"

"once"



dimarts, 29 de gener de 2008

Carrils o cervells estrets?


El camí de casa a la universitat/lloc de treball, al llarg dels anys s’ha tornat:

En cotxe:

Més car (peatge de Vilassar, 183 pts* per trajecte)

Més lent (límit de 80 km)

Més estret (properament)

En tren:

Més car (T10, 3.294 pts*)

Més lent (més aturades i pèrdua del comboi directe a Barcelona).

Més estret (impossibilitat de combois de dos pisos per les dimensions del túnel de Montgat fet el 1848).

Bravo! Senyors governants, bravo! Ovació si us plau, ovació!

Oju! Estic parlant de la connexió d’una ciutat de més de 100.000 habitants a menys de 30 km de la capital del país. No vull ni imaginar-me les peripècies d’un Argentoní per anar a Barcelona o Girona en tren.

*Estic agafant la mania de tornar a comptar en pessetes... com les iaies que encara compren el pernil amb “unces”. Finalment vaig omplir el dipòsit del cotxe: 10.000 pts

dilluns, 28 de gener de 2008

Servei o només recaptació


Dilluns, 8:47 hora ZULU. Benzinera ERG de darrere el cementiri de Poble Nou.

Aparco el meu cotxe, que ve en reserva des d’Alella, al costat d’un sortidor. Em poso un guant de plàstic, pertanyo al 50% de la població mundial que no li agrada l’olor a benzina. Estiro la mànega negra del gasoil en una maniobra gairebé impossible. Uns cetimetrets més de mànega als sortidors de benzina no estaria malament. Apreto per omplir fins dalt el meu dipòsit i ... res.

Aixeco la mirada cap al sortidor i veig que encara esta marcat el consum del client anterior. Just a sota un cartelon escrit en Arial 72 que diu: “Surtidor en prepago. Pase por caja antes de repostar”. És el clàssic cartell de les benzineres amb 10.000 sortidors+botiga+bucs de neteja+forn de pa, gestionats per un sol empleat. Lo habitual en aquests casos es que li facis un senyal, al sofert empleat, de que vols omplir el dipòsit a tope i ell desbloca el sortidor sense més problema.

Bé en aquest cas el senyal a distància no ha funcionat i he agut d’apropar-me a la guixeta:

- Deu vos guard, em podríeu desblocar el sortidor que vull omplir el dipòsit?

- No, jai que pagà primero.

- Si, però és que no sé si al meu dipòsit i cabran 55,46 euros o 53,22, sap?

- Jai que pagà.

- Vale, vale.

Torno al meu cotxe, deixo la mànega al seu lloc, tapo el dipòsit, pujo al cotxe i marxo. De tornada a casa passo per una altra benzinera... provarem sort.

¿Saben les benzineres que la unitat de mesura de capacitat que marca el sistema internacional continua sent el metre cúbic (en el cas de líquids s’accepta el litre com a equivalent al decímetre cúbic) i no l’euro? Què passa si pre-pago 60 euros de gasoil i després només hi caven 58,60? Em tornaran els diners? Noooooo! O per que haig de sortir de la benzinera amb el dipòsit al 85% si jo el vull omplir al màxim de la seva capacitat?

Qualsevol dia ens trobarem: Xarcuteria en prepagament, passeu per caixa abans de retirar el pernil dolç.


Un altre post d'una experiencia semblant.

divendres, 18 de gener de 2008

El complot del ShowView

Aquí va un post lúdico-tecnològic amb un toc de teoria de la conspiració i un xic de moviment d’alliberament col·lectiu.

Fa temps (anys) que vaig sentir a parlar del sistema ShowView, però li havia perdut la pista i no n’havia tornat a sentir a parlar fins avui.

En aquest post a espoiler trobareu una explicació aguda i planera del tema. Però us faig un resum:

El sistema ShowView es basa en identificar cada un dels programes que s’emeten en cada uns dels canals de televisió amb un número identificador únic. Els aparells gravadors de DVD (i abans els de VHS) són capaços d’entendre aquest número i extreure’n informació: dia i hora d’inici, dia i hora de fi, moments dels talls publicitaris...¿eing? Si, si. No més cal que introduïu el número de codi del programa i el vostre DVD gravador es posarà en marxa quan comenci el programa, s’aturarà a cada tall publicitari i tancarà la gravació quan el programa finalitzi.

- Si home ...tu flipes. Això funciona a Spain?


- Si, ara amb la TDT si. Abans de la TDT funcionava a tota Europa menys a Spain. Mireu el manual del vostre antic vídeo
: ShowView is available in all EU countries except Spain. O agafeu l’equivalen al Teleprograma francès o alemany de fa uns anys i veureu un numeret de 5 o 9 xifres al costat de cada programa.


- Pos no ho he sentit mai.


- Ah! Increïble veritat. A espoiler ens ho expliquen la mar de bé.

Que ruli!!!

dimarts, 15 de gener de 2008

1977

Quan jo vaig neixer els cotxes eren així...


i els ordinadors així...


i els Papes tenien aquesta pinta...


Sort que també hi havia gent que s'ajuntava per fer coses interessants:

dijous, 10 de gener de 2008

iJam

Com que últimament el blog estava agafant u na deriva una mica politiquera el post d’avui pretén reconduir-lo a temàtiques més mundanes. Avui post tecnològic.

Tot i que no ha tingut gaire ressò mediàtic aquest Nadal, Shackleton ha posat en circulació l’iJam en la seva versió de 5Js. Ve carregat de funcionalitats i accessoris tot i que en el seu model bàsic només incorpora l’iKnife.

Us deixo el link per que el pugueu veure i si us convenç ... tasteu-lo. Molt recomanable.

dimarts, 8 de gener de 2008

Mataró, zona gual

En els últims anys els ciutadans de Mataró, i en concret els que tenim vehicle privat de tracció motor per combustió (altrament dit cotxe), em vist com el nostre ajuntament ha iniciat una vertadera creuada en contra nostre.

Després de veure com la zona blava s’estenia indiscriminadament a tots aquells barris on no teníem prou collons per rebentar els parquímetres i veure com la població amb discapacitat física que necessita una plaça d’aparcament a 10 cm de la porta de casa seva s’ha disparat de manera preocupant ara és el torn dels MEGA GUALS PER FER OBRES.

Si senyors, des de fa uns mesos el consistori tripartit de la capital de Maresme ha optat per una tàctica prou curiosa en el que referència als gual de les obres. Posem un exemple: Al meu tram de carrer hi ha en aquest moment s dues obres en construcció. Són dos cossos de casa que han anat a terra i on aixecaran tres plantes de femto-pisos (el tema micro-pisos ja està antiquat). Total dues obres que ocupen 4-5 metres de façana cada una. Bé doncs a cada una d’elles l’ajuntament els ha concedit 10 metres de gual a la vorera oposada de 8h a 20h. 20 metres de carrer gairebé permanent ment reservats per... per... a sí per que els paletes no tinguin problema en aparcar els seus cotxes a l’hora d’anar a treballar.

Entenc que en transcurs de l’obra en algun moment haurà de venir un camió de gran tonatge a descarregar la grua de l’obra i potser en un altre moment caldrà que vingui una formigonera per injectar formigó als fonaments o una retroexcavadora per fer el forat del pàrquing, vale. Però calen 10 metres de vorera reservada durant els 14 mesos que pot durar l’obra?

Si es que en el tema urbanístic sembla que tots els socialistes hagin fet el mateix curs CCC per correspondència. Un altre dia, us parlaré de les zones peatonals de Mataró per les que es pot circular en cotxe... eing? Si home. Us imagineu que a Barcelona fessin peatonal el Portal de l’Àngel però que entre la sabateria del termòmetre gegant i el Zara i hagués l’entrada del principal pàrquing soterrat de la zona?

dimecres, 2 de gener de 2008

2008

2008

Bueno, ja tenim el nou any aquí. Un nou any per que:

Els estaments públics fomentin la tendència inflacionista apujant el preu de totes les tarifes de serveis públics per sobre de l’IPC al mateix temps que recomanen als empresaris no apujar el sou en excés.

L’església catòlica continuï fent política ultraconservadora [comentari: si jo fundo una ONG i en els estatuts fundacionals poso que els càrrecs directius estaran vetats a les dones o que els homosexuals no podran formar-ne part em tanquen el xiringuito en dos dies].

Per que la gent es continuï matant entre ella (Iraq, Kenia, Palestina, Pakistan o un institut de Ilinois)

Per que els ajuntaments continuïn instal·lant bandes reductores de velocitat que posen en perill la integritat dels motoristes i la fiabilitat del amortidors dels cotxes. Qui és el crack que se li va ocórrer això?

Per que l’esport continuï tenint més pàgines als diaris i minuts a la ràdio (la tele ja la dono per perduda) que la fam al món o el canvi climàtic.

Per que la industria musical continuï demostrant la seva inadaptació als nous temps i continuï inventat estratègies absurdes per defensar els seus interessos. [comentari: TOUS o D&G podrien imposar un cànon que gravés les bosses de mà i altres complements per que són víctima constant de pirateig, no?]

Per que ens continuï interessant més quin ha estat el primer nen que ha nascut a les terres de Lleida que l’últim que va morir al Darfur.

Per que ja rés mai més valgui menys de 166 pessetes... ni el pa, ni un cafè...

Ho sento... voldria desitjar-vos un feliç 2008 però el que us he posat aquí em surt del cor. Tot i això estic convençut que els que em llegiu sereu raonablement feliços durant el 2008. Gaudiu de la vostra felicitat tant com pugeu però reserveu-vos una estona cada dia per emprenyar-vos, entristir-vos i frustrar-vos... només el que cau gaudeix de la satisfacció de tornar-se a aixecar.