dijous, 5 de març de 2009

Absolut Girona


Si us dic que el que hi ha a dins de l'ampolla que es va fer servir per fer aquest anunci d'Absolut no es vodka sinó aigua, diríeu que l'anunci és un frau? Segurament no. És publicitat gràfica i l'aigua i el vodka transmeten la mateixa imatge de líquid transparent. Fins hi tot es podria donar el cas que a l'estudi de fotografia (m'ho estic inventant, eh!) les propietats lumíniques de l'agua donessin un millor resultat que el vodka i per això el professional que ha de fer la seva feina el millor possible, ajustant-se al pressupost pactat, substitueixi el contingut de l'ampolla.

Faig aquesta reflexió per que em sembla absolutament estèril la discussió que ha sorgit a ran dels anuncis "fraudulents" de promoció de la Costa Brava i el Pirineu gironí. ¿Representen les imatges d'Austràlia o del Canadà utilitzades una imatge gaire diferent a les que podem trobar a Girona? Jo crec que no. La platja australiana de la foto ben bé podria ser una platja gironina.

Donem-li la volta a la controvèrsia:
Expert en Photoshop + drets d'us d'una fotografia d'estoc = X
Fotògraf + models + treball de localització + catering + treball de producció + expert en photoshop = 100X

Gràcies Diputació de Girona per no dilapidar els nostres impostos.

1 comentari :

Oscar 7m76 ha dit...

Qui no té feina el gat pentina. Per una vegada que algú estalvia una mica, se li llença al damunt tota la "brunete" mediàtica catalana.