dimarts, 18 d’agost de 2009

24 hores climatitzats


La calor apreta aquests dies, suposo que més o menys com ho ha fet sempre per aquestes dates des de fa uns quants segles, però no deixo de sentir gent que es queixa amb declaracions del tipus: "l'any passat va fer calor, però lo d'aquest anys no ho havia vist mai!".

Ahir em vaig adonar que vaig viure les 24 hores del dia climatitzat clar, quant sortim al carrer la canícula ens descol·loca. Ens llevem amb la casa climatitzada per l'aire condicionat (el 36% de les llars catalanes tenien AC el 2008), vaig a la feina amb cotxe amb climatitzador, a l'oficina o hi ha AC o és impossible treballar (l'edifici és molt fashon però té el sostre de xapa), torno a casa amb el mateix cotxe amb que hi vaig (fer-ho d'una altra manera seria poc més que absurd) i a la tarda una volteta per un centre comercial climatitzat (gràcies deus del consumisme per permetre mausoleus com el Mataró Park per protegir-nos de la ira de Ra).

3 comentaris :

Charlie Hi-Hat ha dit...

Doncs quina sort! La meva dona no em deixa posar l'AC a casa! Com a màxim en mode ventilador!
És una ultraPuji.

Ferran ha dit...

Tens raó, Dani: de calor n'ha fet sempre, a l'estiu, i és el que toca. Anys enrere, tenir àire condicionat era l'excepció, i prou que sobreviviem, tots plegats; ara estem tan "ventilats", que la calor de ben segur es pateix i nota molt més.

Què bé s'està amb jersey! :)

Babunski ha dit...

Tira, tira, que on hagi aire condicionat benvingut sigui. I jo evito sortir al carrer i així no noto els canvis de temperatura. De pàrquing en pàrquing i tiro porque me toca.
A més, amb tots els aire condicionats encesos potser podem combatre el canvi climàtic i evitar l'escalfament...