divendres, 18 de desembre de 2009

La TDT es contrau

tv-evolution

Sembla que els moviments al panorama televisiu es tornen a moure. La dispersió de canals, com ja vaig comentar aquí, és totalment infumable. Les inversions dels gran grups de comunicació al sector trontollen, les morterades pagades pels drets esportius apreten i el pastis de la publicitat no dona per més. Pulutant… fusions a la vista. Després de diferents combinacions sembla que aquestes són les que ara mateix sembla que tenen més opcions de consolidar-se:

Pack 1: Cuatro+Tele5

Sogecable (PRISA) aporta:

  • Cuatro
  • CNN+
  • 40Latino
  • Canal Club

Gestelevisión Telecinco aporta:

  • Telecinco
  • FDF
  • LaSiete
  • Cincoshop

Pack 2: LaSexta+Antena3

Gestora de Inversiones Audiovisuales La Sexta

  • LaSexta
  • GolTV

Antena 3 de Televisón

  • Antena3
  • Antena.Neox
  • Antena.Nova

Amb aquest moviment tindríem dos grans grups privats que recollirien la suposada migració de publicitat que RTVE ha d’alliberar quan el Govern esbrini com finançar l’ens públic.

Amb l’apagada analògica (el 2010), aquest dos grups completarien la seva graella amb dos multiplex sencers cada un (1multiplex = 4 canals en l’actualitat). Cosa que suposaria que cada grup tindria espai per emetre uns 8 canals de televisió.

Vull creure que arribats a aquest punt el que es posarà en marxa és una reordenació dels continguts. Gestionar 8 canals plens de caca+teletienda+CallTV no té massa sentit així que confio que serà en aquest moment en que començarem a veure aparèixer els primers canals HD (amb so 5.1 segurament i contingut interactiu).

De moment prepareu-vos per la “publicitat sincronitzada” o el que és el mateix: el mateix anunci al mateix temps tots (o molts) i cada un dels canals de cada grup.

dimecres, 16 de desembre de 2009

dimarts, 15 de desembre de 2009

El penal que no és i el país que vol ser

No sé que em fa més mandra, si parlar del penal que segons el reglament és penal però que per tradició no s’hauria d’haver pitat en la vida o del referèndum que amb la llei a la mà no és referèndum però que sens dubte està suposant un sotrac a l’escena política sense precedents.

Sóc poc amic de les teories de la conspiració (i el Villarato és una de les pitjors) i crec fermament que l’explicació més simple és normalment la més probable, així que en el tema del penal ho tinc clar. El futbol és l’esport amb el reglament pitjor redactat i pitjor aplicat del món. El arbitres ho pateixen i els jugadors se n’aprofiten. És l'únic esport que fent trampes pots arribar a classificar-te per un mundial o fins hi tot guanyar-lo. En quant a que sempre pringuen els mateixos, que voleu que us digui, depèn del prisma de qui ho pateix. Si aquest penal es produeix a la jornada dos entre el Mallorca i el Racing, quatre crits a l’ONO estadium i carpetazo. Si el mateix penal es produeix a la final de la Xampions, invasió de camp i extradició de l'àrbitre en qüestió.

La transcendència del partit de dissabte era molt diferent pels dos equips barcelonins, per això la importància de la jugada es relativitza de manera diferent des de un costat i l’altre del Llobregat. Als pericus els hi han “robat” un dels objectius més llaminers de la temporada, guanyar a l’orinal i als culers els han regalat 2 punts (que no 3) en un partit més dels 10.000 que jugaran aquesta any.

En quant al referèndum. Si les eleccions institucionals i amb pressupostos escandalosos arriben a unes participacions del 40-60%, podem dir que arribar al 30% amb els organitzadors dividits i imprimint les paperetes a l'impressora de casa és tot un èxit. El 95% del votants, unes 200.000 persones, van anar a votar SI, si unes altres 200.000 haguessin anat a votar NO la participació hagués estat del 60%!

Tenint en compte que aquest referèndum no és pas el punt d’arribada sinó una aportació més al punt de sortida crec que la cosa rutlla bé. Ara el que toca és ser coherent i afinar el vot a les properes eleccions al Parlament. Que aquestes sí que són de veritat.

dijous, 10 de desembre de 2009

La teoria de la diversió

thefuntheory-logo1

A partir d’un vídeo que m’ha enviat la meva dona (thanks darling) he descobert aquesta iniciativa. A mig camí entre la publicitat viral, el bonrollisme simpàtic i la reflexió més directa de les actituds del nostre dia a dia.

Us recomano que hi feu una ullada als vídeos que hi ha penjats. Us deixo un tastet.