dijous, 4 d’octubre de 2012

Què signifiquen les lletres G, E, 3G, H del meu smartphone?

¿Què signifiquen les lletres petites que apareixen al costat de les ratlletes de cobertura del meu smartphone quan em connecto a Internet? Per què canvien i a vegades és una E, una G, una H? Quina és la millor?

Com que últimament m'han fet la mateixa pregunta varies persones del meu entorn us faig una mini explicació del que signifiquen. Em centro en el cas d'smartphones amb sistema Android.

A la barra de notificacions (part superior de la pantalla), al costat de l'indicador de la bateria, tenim dues icones relacionades amb la cobertura del servei de la xarxa mòbil: la intensitat del senyal i el tipus de connexió de dades.


Respecte a la intensitat del senyal ja sabeu... quantes més ratlletes millor. Millor cobertura vol dir menys potència necessària per funcionar i menys consum de la bateria. Ara bé, respecte a l'altre icona. Quatre possibilitats en funció de quina "tecnologia" estigui fent servir el vostre telefon per transferir dades a la xarxa.


G: GPRS (General Radio Packet Service) és el servei de transmissió de dades que es va afegir al servei de trucades 2G. També es coneix com a 2.5G ja que afegia la possibilitat de transferit paquets de dades als telèfons 2G abans de l'arribada del 3G. Velocitat: entre 56 i 114 kbit/segon (com aquells primers modems adsl... prrriiiii, puuuuuu, priiiii).

E: EDGE (Enhanced Data Rates for GSM Evolution), una mena de pre-3G o 2.9G ja que forma part de la definició de l'estàndard 3G però amb velocitats típiques de 400 kbit/segon.

3G: UMTS, finalment fem el salt, abandonem el GSM tradicional i passem a funcionar amb tecnologia UMTS (Universal Mobile Telecomunication System). La velocitat aquí pot variar bastant però la cosa hauria d'anar al voltant d'1Mbit/segon.

H: HSPA (High Speed Packet Access) és la suma de tot un seguit d'estàndards (HSPA+, HSUPA, HSDPA) que també es coneixen com a 3.5G. La teoria diu que podríeu navegar al voltant dels 7 Mbit/segon.

Misteri resolt. Només un parell d'icones més a les que cal estar atent:


R: Roaming. Cuidao amb les factures! Si estem a l'estranger i tenim permesa la connexió a les dades ens apareixerà aquesta icona per advertir-nos que podem estar pagant una fortuna.

X: sense senyal. Doncs això, que esteu sense cobertura... ni veu ni dades.

5 comentaris :

stratosergio ha dit...

Muy ilustrativo y práctico sí señor.

Anònim ha dit...

Així m,agrada un post útil i amb vocació de sevei. També seveix perquè no t.ho preguntin més. Winning!
JJ.

francescmorata ha dit...

Mestre.

El porquet ha dit...

Molt bo! Una lliçó magistral! Per fi algú ha posat paraules al que jo ja intuïa però era incapaç d'explicar!

Puji ha dit...

Bravo! Gràcies!

(Llàstima que amb la meva #BBfail en tinc prou amb les dues primeres... :( )